Výstavy

Pavel Kříž/KRYZ

narozen 10. 2. 1959 v Praze
pracuje v oborech malba, grafika a volná plastika v atelieru v Praze

Studia:

1974 - 1978 - Střední odborná škola výtvarná, Praha
1978 -  1984 - Akademie výtvarných umění, Praha
             1983 - udělena cena Pražské ZOO za nejlepší návrh návrh kamenné mozaiky
             1984 - udělena cena akademie za diplomovou práci
1991 -  studijní pobyt Švýcarsko
1999 -  studijní pobyt Německo
2008 -  studijní pobyt Dánsko

Samostatné výstavy

1985 - “Kresby”, Klub čs. spisovatelů, Praha
1987 - “Obrazy a plastiky”, Ústav makromolekulární chemie ČSAV, Praha
1988 - “Obrazy, kresby, platiky”, zámek Lanškroun
1991 - Obrazy a kresby”, Galerie Vincence Kramáře, Praha
1991 - 1992  Galerie Palazzo Morettini, Locarno,
1992 - “Cvišncajt”, Galerie Behémót, Praha
1993 - “Černobílá”, Galerie Future, Praha
1994 - “Formálie”, Galerie Nová síň, Praha
1995 - “Koláže”, Galerie Atrium, Praha
1996 - “9X”, Galerie Pecka, Praha
1998 - “Bílá”, Galerie Pecka, Praha
2001-   DG galerie Brno
2005 - „Kaleidoskop“, Galerie Pecka, Praha
2006 –„Obrazy“ Galerie Václava Špály, Praha
2009 – „Obrazy“ Galerie Felixe Juneweina , Kutná Hora
            „Léto/Summer“, Galerie Pecka,Praha

Účast na výstavách:

1985 - Výstava ministerstva kultury ,Waršava, Polsko
1987 - Frankfurt, Mnichov
1988 – Mladé ateliéry, Galerie Fronta, Praha
1988 - Salón pražských výtvarných umělců 88, Praha
1988 -  Malba generace umělců 80tých let Moskva
1990 – Umění mladé generace , Wroclav –Praha
1990  - Výstava ministerstva kultury, Portugalsko, Španělsko
1995  - “Artest”, Kunsthalle Palazzo, Liestal, Švýcarsko
1999 -  Symposium,  Kronach,  Německo
2000 -   Plauen,  Německo


Říjen 2009

Říjen 2009
Léto/Summer,výstava obrazů v galerii PECKA

Květen 2006

Květen 2006
Kaleidoskop, výstava obrazů v galerii PECKA

Květen 1998

Květen 1998
Bílá/White,výstava galerie PECKA

Ornamenty Pavla Kříže připomínají čínskou malbu

Bílá jako ornament.
Po sérii modrých žlutých pláten, vystavovaných v minulých letech, tentokrát Pavel Kříž opustil problematiku barevné plochy a rozhodl se vyjádřit jasným a přehledným způsobem. I sám název výstavy Bílá/White, napovídá o důležitosti opuštění barvy,neboť jak víme bílá není barvou.
Technika rytmizovaného ornamentu vypadá sice jako zjednodušené vyjadřování, ale při delším pozorování je divák překvapen mírou živelné a dynamické dekorativnosti, se kterou se i na bílé ploše setkává. Záliba v klasicistním ornamentu pobízí Pavla Kříže do větší a větší virtuozity. Jakoby vytvoření samotného ornamentu nebylo již dostatečnou prací samo o sobě, umělec ještě zasazuje do kompozice vzrušivou kresbu, která obraz činí neklidným.
Celá kompozice pak dostává téměř op-artový efekt vlnící se reality. Na rozdíl od kompozic modrých a žlutých, které se zpřítomňují již samotnou barvou, bílé obrazy jsou zrozeny jakoby na hraně skutečnosti.
Fazety na obraze působí jako odraz v různých zrcadlech, jsou a zároveň nejsou zřetelné, vytvářejí nový prostor a nebo jej ještě více zahalují do představ..a..snů.
Spojení kresby a malby asociuje čínskou tušovou malbu, ornament poukazuje na meditativní tvorbu umožňující nekonečný rytmus a pokračování. Výstava by mohla stejně dobře být notovým zápisem nekonečné skladby.Výstava „Bílá“ Pavla Kříže je snem o výstavě ornamentální tvorby, která nechce zůstat na rovině dekorativního prvku.
Anna Irmanovová

Červenec 1996

Červenec 1996
Devět- X výstava obrazů v Galerii PECKA